בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 164 24/08/05

עסקי אוויר

צוות ההקמה של טייסת הסופה השלישית מתחיל בעבודתו

כשנה וחצי לאחר הגעתם של מטוסי הסופה (F-16I) הראשונים לישראל, תחל בחודש ספטמבר פעילות צוות ההקמה של טייסת הסופה השלישית בחיל-האוויר. פתיחת הטייסת, עם הגעת מטוסיה הראשונים, מתוכננת רק ל-2006, אך כבר עתה מתחילות ההכנות.

נינה מינדרול

כיום, פועלות בחיל-האוויר שתי טייסות סופה. הראשונה, טייסת "הנגב", שקלטה את המטוסים הראשונים בפברואר 2004 ומאז כבר הספיקה לקבל את כשירותה המבצעית וגם להכשיר כמה מחזורים של טייסי ונווטי סופה חדשים. טייסת הסופה השניה היא טייסת "העטלף", שנפתחה באופן רשמי בסוף השנה שעברה, וכמו קודמתה הוצבה בבסיס רמון. הטייסת השלישית, שתיקרא טייסת "אבירי הזנב הכתום", תוצב בחצרים. בהמשך תוקם טייסת רביעית, שתפעיל גם היא מטוסי סופה.

בראש צוות ההקמה של הטייסת החדשה יעמוד סא"ל ט', שמפקד כיום על טייסת ה- F-15 "חוד החנית". סגניו יהיו רס"ן י', המשמש כיום כמפקד טייסת בסיסי בבית הספר לטיסה, וסרן ג', טייס רעם (F-15I), המשמש כמדריך בקורס האימון המבצעי (קא"ם) בטייסת הסקייהוק "הנמר המעופף". גם קצין טכני כבר נבחר לטייסת: סרן אורן סנדרוסי ששימש בעבר כקצין הטכני של טייסת ה- F-15 "אבירי הזנב הכפול".

כמו במקרה של הטייסת השניה, גם בפרויקט הקמת הטייסת החדשה נבחר לקצין הפרויקט איש צוות-אוויר, שכבר משרת בטייסת סופה פעילה. הפעם מדובר בסרן ש', נווט בטייסת "העטלף". "עבודות ההכנה של הצוות יחלו בספטמבר", הוא מספר. "נתחיל מעבודה על כל התשתיות, הדת"קים (דירים תת-קרקעיים), מבנה הטייסת ובחירת אנשי הצוות".

בחודש דצמבר כבר צפוי להתחיל לעבוד צוות רחב יותר של אנשים, שייבחרו בחודשיים הקרובים מכל טייסות הקרב של חיל-האוויר. "אלה יהיו האנשים שיהוו את הבסיס לטייסת", אומר סרן ש'. "הם יכתיבו את כיוון תנועתה, יעניקו לה את המאפיינים הייחודיים שלה, ויהיו גם הראשונים לקלוט את המטוסים, בעוד פחות משנה".

נא להכיר: סגן ג' וסגן ע' - נווטי הסופה הצעירים ביותר בעולם

קורס הסבה נוסף במרכז ההדרכה של הסופה (F-16I) בבסיס רמון הסתיים לפני כשבועיים. שניים מהמשתתפים בקורס, סגן ג' וסגן ע', הם נווטי קרב טריים, אשר קיבלו את כנפי-הטיס שלהם במסדר הכנפיים האחרון, רק לפני כחודשיים. השניים, שהוצבו בטייסת הסופה השניה, "העטלף", הם נווטי הסופה הראשונים שהגיעו היישר מקורס-הטיס.

"אני מאושר שזכיתי להזדמנות לטוס על המטוס הטוב ביותר של חיל-האוויר", אומר סגן ג'. "אומנם יש יתרונות לכל אחד מהמערכים, אבל השאיפה היא תמיד להכי טוב. הסופה היא מטוס עם המון מערכות שצריך להכיר, ואנחנו עדיין מעכלים לאט-לאט את העובדה שאנחנו כבר טסים עליו".

עוד באותו מדור

חדש: מסלול המראה למסוקים בלבד

בחודשים הקרובים יחלו בבסיס רמון עבודות תשתית להקמתו של מסלול המראה מיוחד, שישרת את מסוקי האפאצ'י (פתן) והאפאצ'י-לונגבאו (שרף) המשרתים בבסיס. על בניית המסלול החדש הוחלט בעקבות הצבתה הצפויה בעוד כשלוש שנים של טייסת סופה (F-16I) נוספת בבסיס.

הרמטכ"ל שוב בקוקפיט

הרמטכ"ל הנכנס, רב-אלוף דני חלוץ, הגיע בתחילת חודש יולי לביקור בחיל-האוויר, הראשון מאז נכנס לתפקידו החדש.