בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 181 26/06/08
לגליון זה מצורף פוסטר:




עסקי אוויר

המחליף לצוקית: T6 Texan-2

תגיות: מערכות ואמל"ח , בית-הספר לטיסה

חיל-האוויר ירכוש, ככל הנראה, מטוסי T6 מתוצרת "הוק ביצ'קרפט" האמריקנית, שיחליפו את מטוסי הצוקית בבית-הספר לטיסה. המטוסים החדשים ישמשו לאימון פרחי הטיס בשלבים המתקדמים של הקורס, וכן ירכיבו את הצוות האווירובאטי של חיל-האוויר. אם תאושר העסקה, צפוי מטוס ראשון להגיע לישראל כבר בחודשים הקרובים

קליה בן-עמרם

חיל-האוויר ירכוש, ככל הנראה, מטוסי T6 מתוצרת "הוק ביצ'קרפט" האמריקנית, שיחליפו את מטוסי הצוקית בבית-הספר לטיסה. המטוסים החדשים ישמשו לאימון פרחי הטיס בשלבים המתקדמים של הקורס, וכן ירכיבו את הצוות האווירובאטי של חיל-האוויר. אם תאושר העסקה, צפוי מטוס ראשון להגיע לישראל כבר בחודשים הקרובים.

ה-T6, בניגוד לצוקית, הוא מטוס בוכנה ואינו מטוס סילון. בחיל-האוויר לא מוצאים בכך בעיה: "בגדלים האלה, ביצועיו של מטוס טורבו-פרופ אינם נופלים מביצועיו של מטוס סילון", אומר סא"ל אליק, קצין פרויקט מטוס הדרכה. "אופי הטיסה אומנם שונה במקצת, אבל לא צפויים שינויים משמעותיים בצורת ההדרכה וההכשרה".

בית-הספר לטיסה של חיל-האוויר לא יהיה הראשון שיפעיל את ה-T6 לצורכי הדרכה. המטוס משרת גם בבית-הספר לטיסה של נאט"ו, וכן בחיל-האוויר ובצי האמריקני, ובחיל-האוויר היווני.

"הפעלה של מטוס טורבו-פרופ ואחזקתו זולה יותר ממטוס סילון, ובתי-ספר רבים בעולם כבר משתמשים במטוסים כאלה", מסביר רס"ן דן, קצין פרויקט עסקאות במחלקת אמצעי לחימה. "ל-T6 יש ניסיון מוכח של יותר מעשר שנים - ואין ספק שהוא מתאים להחליף את הצוקית".

כמיטב המסורת, יתקין חיל-האוויר במטוס החדש מערכות "כחול-לבן". הפעם מדובר במערכת תחקור ישראלית מתקדמת - ייחודית ל-T6. "מלבד המטוס עצמו, נרכוש גם חבילת הדרכה שלמה, שתכלול מאמנים ברמה גבוהה וכיתות הדרכה דיגיטליות מתקדמות", מספר סא"ל אליק. "אנחנו מקווים שכבר בעתיד הקרוב, כל המטוסים וכל האמצעים הנלווים יגיעו לישראל".

ואיך אפשר בלי פיסה של היסטוריה? ה-T6 מכונה בארצות-הברית Texan-2. ה-Texan הראשון היה מטוס ההרווארד, מראשוני מטוסי האימון בחיל-האוויר.

אתם מוזמנים לבחור שם עברי למטוס החדש

חיל-האוויר מזמין את קוראי הבטאון לבחור את השם העברי למטוס הT6 Texan-2 האמריקני. הכתובת למשלוח הצעות: בטאון חיל-האוויר, ד"צ 01560 צה"ל; פקס: 03-6067735; דואר אלקטרוני: webmaster@iaf.org.il

עוד באותו מדור

העטלף חוזר לטוס

מסוק העטלף (פנתר), שנפגע במהלך מלחמת לבנון השניה, חזר החודש לטוס. המסוק, מטייסת "מגיני המערב", בעל מספר זנב 889, נפגע מטיל C-802 של חיזבאללה ששוגר לעבר אוניית
חיל–הים "חנית" ב–14 ביולי 2006. מהפגיעה נהרגו ארבעה חיילי צה"ל: רס"ר דב שטרנשוס ז"ל, סמ"ר טל אמגר ז"ל, סמ"ר יניב הרשקוביץ ז"ל וסמל שי אטיאס ז"ל

46% עירוניים, 0 קיבוצניקים, 3 דתיים ואישה אחת