יומן ארועים

Bookmark and Share
התרסקות מטוס סופה פורסם בתאריך 11.11.2010
תגיות: סופה (F-16I)
אתמול בערב (רביעי) התרסק מטוס קרב מסוג "סופה" ליד מצפה רמון. צוות המטוס נעדר. בחיל-האוויר בודקים את נסיבות התאונה החמורה ומערך ה"סופה" קורקע

מטוס קרב דו מושבי מסוג "סופה" התרסק אתמול בערב במכתש רמון, במהלך טיסת אימון. שני אנשי הצוות הטייס רס"ן עמיחי איטקיס והנווט רס"ן עמנואל לוי נעדרים. הודעה נמסרה למשפחות. אל המקום הוזעקו כוחות חילוץ והצלה אשר החלו בסריקות נרחבות אחר המטוס ושני אנשי הצוות. מפקד חיל האוויר, האלוף עידו נחושתן, מינה ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אל"ם לבדיקת נסיבות האירוע. כמו כן, הנחה מפקד חיל האוויר על עצירת כל טיסות האימונים של מערך מטוסי ה"סופה".

מטוסי הסופה הראשונים נחתו בישראל בפברואר 2004 ונקלטו בטייסות החיל. מאז השתתפו בפעילות מבצעית רבה. מרכיביו השונים של מטוס הסופה מעניקים לו יתרון גדול על מטוסי ה-F-16 הוותיקים. "הסופה יודעת להתמודד עם המשימות הקשות ביותר ועם האיומים המתקדמים ביותר, בכל מקום, בכל זמן ובכל תנאי", אמר סא"ל א', טייס F-16 ותיק עם קליטת המטוסים. "קליטתו של המטוס בחיל-האוויר תביא אותנו למקומות בהם לא היינו מעולם".

אחד מהיתרונות המרכזיים של הסופה טמון במיכלי הדלק התצורתיים (CFT) המותקנים במטוס, שמגדילים בכ-40 אחוז את כמות הדלק שהוא נושא ומעניקים לו טווח טיסה גדול יותר, מבלי לפגוע בביצועיו. המנוע המותקן במטוסי הסופה הוא מנוע מסוג F100-PW-229 מתוצרת "פראט אנד וויטני", בעל דחף מקסימאלי של 29,100 ליברות, זהה למנוע של מטוס הרעם (F-15I). רבות מהמערכות המותקנות במטוס הינן מערכות מתוצרת ישראל, שפותחו על ידי התעשיות הביטחוניות, לדרישת חיל-האוויר, במיוחד עבור הסופה. המטוס מצויד במכ"ם חדש בעל יכולת מפתח סינתטי, המאפשרת איתור מטרות קרקע בכל מזג אוויר, ביום ובלילה. כמו כן, הוא מצויד בשני פודים שהשילוב ביניהם הוא ראשון מסוגו: פוד לייטנינג לאיתור מטרות והכוונת חימוש, ופוד לנטירן לניווט. בתא הטייס מותקנים שני מסכי תצוגה רב-תכליתיים צבעוניים.

 

 
1 | 2 | 3