יומן ארועים

Bookmark and Share
טייסת ה"צפע": כיצד ממשיכים אחרי התאונה? פורסם בתאריך 13.03.2013
תגיות: תאונות , טייסת "המסק"ר הראשונה"
הפעם הקודמת שבה התרסק מסוק "קוברה" הייתה ב-2008, כאשר רס"ן שי דנור ז"ל ורס"ן יובל הולצמן נהרגו בתאונה מעל קיבוץ גניגר. כעת "טייסת המסק"ר הראשונה" שוב מתמודדת עם האבל – כיצד ממשיכים הלאה?
מערכת אתר חיל-האוויר

הנסיבות היו דומות להכאיב: ב-10 בספטמבר המריאו רס"ן שי דנור ז"ל ורס"ן יובל הולצמן ז"ל לעוד טיסת אימון שגרתית במסוק ה"קוברה", אך לא הצליחו לנחות בשלום. המסוק שלהם התרסק על הקרקע ושניהם נהרגו. השבוע, חמש שנים לאחר מכן, נהרגו סא"ל נעם רון ז"ל ורס"ן ארז פלקסר ז"ל בהתרסקות מעל קיבוץ רבדים.כעת טייסת ה"מסק"ר (מסוקי קרב) הראשונה" נדרשת לעשות פעם נוספת את הבלתי אפשרי: לחוות במלוא העוצמה את האבל ואת צער הפרידה, ולהמשיך הלאה אל המשימה הבאה.

לאחר התאונה הורה מפקד חיל-האוויר, האלוף אמיר אשל, לקרקע את כל מסוקי הטייסת. אנשי ה"מסק"ר הראשונה", אשר רגילים ליום-יום מבצעי ואינטנסיבי של גיחות והזנקות, נאלצים להתמודד עם מצב חדש - הפסקה מיידית של כל הטיסות. זמן קצר כדי לעכל, ולו במעט, את האסון שפקד אותם. אך הם יודעים כי בקרוב הם יצטרכו, למרות הקשיים, לחזור לאימונים ולטיסה מבצעית. כיצד עולים שוב על המסוק? "בהתחלה עולים עם הרגשה קצת לא נוחה ומעט חוסר בטחון, אבל מהר מאוד אתה שוכח מזה", סיפר לבטאון חיל-האוויר ב-2008 רס"ן (מיל') רועי, טייס קוברה בטייסת. "אתה עולה לאוויר ויש לך משימה ומטרה ואתה מתמקד רק בהן".

"אני לא פקפקתי בבטיחות המסוק", הוסיף טייס אחר, סגן יניב. "גם כשאתה עולה לאוטו ושומע שאתמול הייתה תאונת דרכים עם הרוגים, אתה לא חושב על זה. אתה נוסע ומרגיש בטוח, זה האוטו שלך ואתה מכיר את הדרך. ככה בדיוק זה המסוק. אחרי תאונה שכזאת, כל מה שאתה רוצה זה להחזיר את הביטחון, להרגיש שהכל בסדר. שאפשר להמשיך לטוס".

 
1 | 2 | 3
 
מסוק צפע (קוברה)
מסוק צפע (קוברה)