בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 117 (218) 01/10/97

עסקי אוויר

לראשונה: הצבת חירום לצוותי קרקע

תגיות: מכללה טכנולוגית , צוותי קרקע

לראשונה בחיל-האוויר, יבצעו גם צוותי קרקע הצבת חירום בטייסת מבצעית. כידוע, אנשי צוות-אוויר המשרתים בתפקידי מטה והדרכה, מבצעים באופן קבוע טיסות לשמירת כשירותם, בטייסות בהן ישרתו בתקופות חירום.

נדב נוקד


"עתה, אנו מיישמים את הרעיון גם לצוותי הקרקע", אומר אל"מ חיים מסינג, מפקד המכללה הטכנולוגית של חיל-האוויר. "מדריכי המקצועות הטכניים במכללה ישרתו בטייסות מספר חודשים מדי שנה, וכך ישמרו על כשירותם. בעת לחימה, הם יוצבו בטייסות ויתגברו את הגפים הטכניים שלהן".
להצבות החירום של צוותי הקרקע תהיה תרומה גם לתיפקודם כמדריכים. הניסיון השוטף בעבודת השטח, ישפר את רמת הידע המעשי של המדריכים ויקרב אותם לנעשה בטייסות השונות של חיל-האוויר.

עוד באותו מדור

עסקת מטוסי הקרב החדשה: F-15 או F-16?

עסקת הרכש למטוס הקרב החדש של חיל-האוויר יצאה לדרך. בסוף ספטמבר פירסם חיל-האוויר בקשה לקבלת מידע לגבי שני מטוסי הקרב שיתמודדו זה מול זה: F-15 מתוצרת "בואינג", ו-F-16 מתוצרת "לוקהיד-מארטין". בחודשים הקרובים צפויות שתי החברות להעביר לחיל-האוויר את המידע הנדרש לגבי הדגמים המתקדמים של שני המטוסים.

"פראט אנד וויטני" מפתחת הנעה וקטורית למטוסי ה-F-15 וה-F-16

"מבחינת מנועי ה-F100-PW-229 , טיסת הבכורה של ה-F-15I היתה מצוינת. שני המנועים התנהגו היטב, והאיצו את המטוס למהירות כפולה ממהירות הקול, ללא שום תקלות. דיברתי אחר-כך עם הטייס. הוא היה מאוד מרוצה", כך אומר אד או'דונל, האחראי על הקשרים עם ישראל ב"פראט אנד וויטני", יצרנית מנועי ה-F-15I.