מוזיאון חיל האוויר

אל"מ (מיל') דני שפירא

1925 - נולד בחיפה.
1938 - התחיל לבנות טיסנים.
1940 - הצטרף לאירגון ה"הגנה" ומאוחר יותר הצטרף ל"קלוב התעופה" בחיפה, משנה זו התחיל לטוס בגלשונים.
1942 - התחלת לימודים בבית הספר מקצועי-תיכוני ליד הטכניון שם סיים את לימודיו במקצוע חרט מתכת.
1943 - בגיל 18 קיבל הסמכה להדריך במחנה הדאייה בכפר הילדים שבגבעת - המורה.
1944 - קיבל רשיון טיסה פרטי.
נובמבר 1947 - גויס ל"שירות אוויר" וביצע טיסות סיור, תובלה והצנחת לקרב מזון ונשק לישובים נצורים.
13.5.48 - נשלח ביחד עם 9 טייסים צעירים לקורס טיס באקדמיה של חיל האוויר הצ'כי. לאחר סיום הקורס עבר לבית הספר למטוסי קרב שם למד לטוס על המסרשמידט ולאחר מכן על הספיטפייר.
21.12.48 - השתתף במבצע "וולוטה II" והעביר מטוס ספיטפייר לארץ, כפרח טייס חסר נסיון במטוסי קרב.
14.3.49 - סיים בחצור את קורס טייס (מספר 2 -) במסדר כנפיים הראשון במדינת-ישראל.
1949-1955 - שירת כטייס קרב וכמפקד טייסת המוסקיטו הראשונה (לימים, "טייסת העמק") ועם הגעת המטאורים, מטוסי הסילון הראשונים ל"טייסת הסילון הראשונה" ברמת דוד, השתתף בקורס הראשון והמשיך כמדריך.
אמצע שנת 1956 - התמנה למפקד טייסת מטוסי צילום.
1957 - ב"מבצע קדש" היה סגן מפקד טייסת מיסטר, טייסת הקרב הראשונה בחצור.
אחרי "מבצע קדש" - התמנה לטייס בוחן בכיר בחיל האוויר וניהל את טיסות ההעברה של המטוסים שנרכשו בצרפת לארץ.
סוף שנת 1958 - נשלח עם משפחתו לצרפת כדי לעבור קורס טייסי ניסוי במרכז הניסויים של חיל האויר הצרפתי. במהלך שירותו בצרפת בחן את אב הטיפוס של מטוס המיראז' והיה הטייס הישראלי הראשון שטס עליו ועבר את מהירות הקול בטיסה ישרה ואופקית. הוא המליץ למפקד חיל האויר דאז, עזר ויצמן, לרכוש את המטוס עבור חיל האויר.
סוף שנת 1962 - חזר עם משפחתו ארצה והמשיך בטיסות ניסוי בחיל האויר.
אוגוסט 1966 - היה הטייס המערבי הראשון שהטיס את מטוס המיג 21 העיראקי שערק לארץ. הוא ביצע עליו טיסות ניסוי בהן דימה גם קרבות אויר עם טובי הטייסים הישראלים.
1968 - ביצע טיסות ניסוי בשני מטוסי מיג 17 סורים שנחתו בשדה בצת בגליל המערבי.
אוגוסט 1971 - סיים את שירותו בחיל האויר. הוא נתבקש על ידי מפקד חיל האויר, מוטי הוד, להצטרף לתעשייה האווירית ולעסוק בפיתוח שני מטוסי קרב מתקדמים, ה"נשר" וה"כפיר". זמן קצר לאחר שהגיע לתעשייה האווירית התמנה לטייס הראשי. מתוקף תפקידו היה מעורב גם בפרויקטים אזרחיים, כמו מטוס ה"ערבה", "ווסטווינד" וה"אסטרה".
1988 - סיים את תפקידו בתעשייה האווירית.
מאי 1995 - לאחר פניה של מנהל חברת "ישרא-אויאיישן" בקרית שמונה, בחן מטוס מנהלים קטן שהחברה בקשה לייצר.
ספטמבר 1995 - הוזמן על ידי איגוד טייסי הניסוי של ארצות הברית בכדי לקבל תואר חבר כבוד במועדון היוקרתי בעולם.

הקשר למוזיאון

1977 כאשר עזר ויצמן התמנה לשר התחבורה בממשלתו של מנחם בגין, הוא הפקיד בידיו את מטוס הספיטפייר השחור, בכדי שימשיך להטיסו ולהציגו במופעי ראוה שונים של החיל. דני המשיך להטיס את הספיטפייר במסגרת מילואים עד גיל 65.
באישור מיוחד, שניתן על-ידי מפקד חיל-האוויר דאז, אלוף איתן בן-אליהו, הטיס דני את הספיטפייר במסגרת אירועי היובל למדינה בהיותו בן 73.

אל"ם (מיל') דני שפירא
אל"ם (מיל') דני שפירא