בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 148 (249) 01/12/02

עסקי אוויר

סנונית ראשונה

לפני מספר שבועות נחתו בישראל שלושת מטוסי הסנונית (GROB G-120A) הראשונים, שיחליפו את מטוסי הפייפר במיון חניכי האקדמיה לטיס של חיל-האוויר.

אור יעקב, צילום: רפי שור

בימים אלה כבר החלו מדריכי הטיסה הראשונים בתהליך הסבה והכשרה למטוס החדש.
בחודש פברואר יחלו פרחי הטיס הראשונים לבצע את טיסות המיון במטוסי הסנונית, ולקראת חודשי יוני צפוי להסתיים תהליך ההסבה ההדרגתי למטוס החדש.
"הסנונית הוא מטוס בעל מעטפת ביצועים רחבה ודרגת בטיחות גבוהה ביותר מאלה של הפייפר", אומר רס"ן ש' מפקד שלב המיון באקדמיה לטייס. "אחד החידושים הבולטים בו הוא מערכת התחקור החדישה, המאפשרת צילום והקלטה דיגיטליים של הטיסה לצורכי תחקור. איכות הקלטה גבוהה יותר ויכולת העריכה המתקדמת ופשוטה יותר. בזכות השיטה החדשה, קל יותר להתמקד בחלקים ספציפיים של הטיסה".
חידוש נוסף בסנונית הוא צורת הישיבה במטוס. בניגוד לפייפר, בו ממוקמים המושבים אחת מאחורי השני, נמצאים מושבי החניך והמדריך בסנונית זה לצד זה.
חידושים אחרים הם מערכת ניווט משוכללת בעלת צג צבעוני, מערכת קולית המתריעה על תקלות ומבנה אווירודינמי משופר.

עוד באותו מדור

במרחק 3,380 ק"מ מישראל

ארבעה מטוסי הרקולס ושני מטוסי בואינג-707 של חיל-האוויר יצאו להחזיר ארצה את ההרוגים, הפצועים ושאר הישראלים מקניה, לאחר הפיגוע הרצחני במלון "פרדייז" לפני מספר שבועות. שניים ממטוסי ההרקולס היו אותם המטוסים שהטיסו 26 שנים קודם-לכן את החטופים מאנטבה

המטוס מספר 1 כבר מוכן

המטוס מספר אחת של חיל-האוויר, המשמש את נשיא המדינה וראש הממשלה בטיסותיהם לחו"ל, חזר לטייסת הבואינג לאחר שנה וחצי של שיפוצים בתעשייה האווירית