בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 232 12/12/16
גליון חגיגי לרגל נחיתת ה"אדיר" בישראל
תא"ל טל קלמן בטקס גלילת ה"אדיר"

כתבו עליו בעיתון

במהלך השנים האחרונות וביתר שאת בשנה האחרונה, הועלו בכלי תקשורת טענות כנגד עסקת רכש מטוסי "אדיר" (F–35I). הפגשנו כמה מהמרכזיות שבהן עם תא"ל טל קלמן, ראש מטה חיל–האוויר. אחת ולתמיד, זה מה שיש לחיל–האוויר לומר על מטוס הקרב החדש מהדור החמישי

דבר הנשיא

דבר ראש הממשלה

"מושא להערצה"

שר הבטחון, מר אביגדור ליברמן, מברך את בואו של מטוס ה״אדיר״ ואומר: ״קליטתו של המטוס, היא שלב נוסף בשדרוג היכולות המבצעיות של חיל–האוויר״

זמן אדיר

דבר הרמטכ"ל

מבט מקרוב

האלוף אמיר אשל, מפקד חיל-האוויר, בקוקפיט F-35

"יכולת שאין לאחרים בזירה, עכשיו ובעתיד"

מפקד חיל–האוויר מחכה לטוס על "אדיר" (F–35I) ולא, הוא לא נבהל מהביקורת על הרכש החדש. הוא יודע כי עדיין מוקדם לקבוע את מלוא היקף השינוי שיעשה המטוס בחיל–האוויר, אבל ברור לו שהוא יהיה שינוי גדול

דבר הנשיאה

חמקן עולמי

תא"ל (מיל') יהושע (שיקי) שני במשרדו, לצד שעון העצר הסופר את השניות עד לנחיתת המטוסים

"אדיר" על פי שיקי

תא"ל (מיל') יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל "לוקהיד מרטין ישראל", לא יגיד לכם את מה שאתם מצפים לשמוע. טייסי "אדיר"? "לילדים הללו יש כל כך הרבה נסיון". מטוס קרב דור חמישי מיותר? "מדברים כבר על דור שישי". הביקורת הציבורית על המטוסים החדשים? "המטוסים הללו כל כך מתקדמים וטובים שזה לא הוגן להילחם בהם מול האויב"

אין חיה כזו

היכולות המתקדמות, התפיסות החדשות בעולמות תוכן כמו לוגיסטיקה, אחזקה והדרכה וההשפעה הניכרת על הטייס בקוקפיט ועל חיל–האוויר כולו: סא"ל עמית ממחלקת אמל"ח מספר על "אדיר" דרך עיני אנשי בניין–הכוח של חיל–האוויר
תא"ל רן בשביץ, ראש להק ציוד: "מדובר באתגר טכנולוגי והנדסי"

"סיפוק אדיר"

תא"ל רן בשביץ, ראש להק ציוד, מספר כי הגעת המטוסים מהווה עבור המערך הטכני רק אבן דרך נוספת בתהליך ארוך שנים שהחל מזמן. הוא מסביר את האתגר בלמידת מטוס חדש כמותו לא הפעיל חיל–האוויר מעולם ואת האופן בו מטוס הקרב החמקן משפיע על המערך ועל חיל–האוויר כולו

בין אוויר לקרקע

"אחד האתגרים הטכנולוגיים הגדולים שהיו לנו", כך אומרים אל"ם ע', ראש מחלקת תוכניות מטוסים בלהק הציוד ורס"ן מוטי, קצין פרויקט "אדיר", כשהם מספרים על תהליך הלמידה והקליטה של המטוס החדש. הם מדברים גם על הסינרגיה ההכרחית מאי פעם בין צוותי–האוויר לבין צוותי הקרקע ועל ההתאמות הישראליות למטוס בינלאומי ובעיקר על החידוש הגדול שיביא החמקן בכנפיו

היום שלפני מחר

עם נחיתת מטוסי "אדיר" ראשונים בישראל עובר להק הציוד מהחלק התיאורטי לחלק המעשי שאותו ימשיך ללוות מקרוב סא"ל משה, ראש תחום "אדיר" במחלקת מטוסים. בראיון איתו הוא מזכיר כי לתחזק מטוס חדש זה אתגר גדול, אבל חיל–האוויר אוהב אתגרים