בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 244 01/12/18
תפקיד הרמשל"ט
בסיס רמון
סיכום 2018

שאגת הכפיר

הוא מטוס הקרב הישראלי הראשון וגם היום, יותר מארבעה עשורים וחצי מאז המריא לטיסת הבכורה, הוא משרת בחילות–אוויר מסביב לעולם. מטוסי “כפיר" מתוצרת התעשייה האווירית טסים בחיל–האוויר הקולומביאני והשדרוג שעברו הפך אותם למכונות מלחמה מן השורה הראשונה

שב ממעמקים

בתום 56 שנים ו–12 מבצעי חיפוש, נמצאו שרידיו של הטייס הנעדר סגן יקיר נווה ז"ל, טייס קרב אשר שימש כמדריך בבית ֿהספר לטיסה ומטוסו התרסק בכנרת במהלך טיסת אימון שגרתית בשנת 1962
יצחק זמיר | צילום: זיו קורן

דבר המערכת

מה משותף לשופט בית המשפט העליון, היסטוריונית, נווטת קרב, כתבת תחקירים ועורך? כולם שירתו בבטאון חיל ֿהאוויר בתקופות שונות וסיקרו את השגרה היומיומית ואת רגעיו הגדולים של החיל. לציון 70 לבטאון חיל ֿהאוויר, תפסנו לשיחה חלק מהאנשים שעושים עבורכם את מגזין התעופה של ישראל כבר שבעה עשורים

עיניים על המוניטור

אנשי חיל ֿהאוויר יצאו לרומניה יחד עם אנשי חיל ֿהרפואה כדי לקחת חלק בתרגיל רפואי-תעופתי של מדינות האיחוד האירופי ועם חזרתם הם מספרים על הדרך לטפל בפצועים בבית ֿחולים אווירי ועל הערכיות הקשורה להשבת חללים ישראלים למדינת ישראל

ודור בא

טייסת 117 (“הסילון הראשונה") קיבלה לאחרונה אל שורותיה שלושה אנשי צוות אוויר חדשים שהגיעו מקורס–טיס מספר 174. מה צריך לעבור טייס קרב שעבר כבר קורס–טיס וגם הכשרה על מטוסי “לביא"? מה הן הדרישות מטייס בטייסת מבצעית, כזו הנמצאת בחזית הלחימה של החיל? על הדרך הארוכה שעשו הטייסים הצעירים ועל זו שעדיין ממתינה להם

איומים קרקעיים

עם התעצמות האיומים הקרקעיים בגזרות השונות, הולך ומתפתח עולם ביום האויב הקרקעי בחיל ֿהאוויר. טילים מתקדמים, אמצעים סימולטיביים וחיילים נחושים מספקים לצוותי ֿהאוויר של החיל אימונים מאתגרים ומכינים אותם להתמודדות עם איומי ההווה והעתיד

מושיטים יד

בתום שנים של פעילות הומניטרית מורכבת, הסתיימה פעילות הסיוע של צה”ל בגבול ישראל ֿסוריה. בחודשים האחרונים ביצעו טייסות מסוקי-הסער של חיל ֿהאוויר ולוחמי יחידה 669 מספר מבצעים לפינוי מוסק של פצועים סורים, בהם ילדים במצב אנוש. אנשי החיל שהשתתפו במבצעים, מספרים על הרגעים בהם נפגשים אויבים ומבינים שאפשר גם אחרת

דבר עם הצוות שלך

עולם התעופה ואיתו חיל–האוויר נחשבים לחלוצים בהסתכלות על הגורם האנושי ובתוכו ניהול משאבי הצוות כקריטי להצלחת המשימה וליצירת בטיחות באוויר. הידיעה כי לעיתים קרובות תאונת טיסה הינה שלם הגדול מסך חלקיו, מביאה את אנשי חיל–האוויר להעמיק בנושאי התקשורת האנושית וניהול הצוות בתאי הטייס

מעל הגלים

הם לובשים מדי א' לבנים אך כשהם מגיעים מדי שבוע לבסיס פלמחים, הם עולים על סרבל הטיסה הירוק וממריאים גבוה. גף סיורי ים וטייסת 200 ("המל"טים הראשונה") אחראים על המתרחש בגבולה הארוך ביותר של מדינת ישראל - הגבול הימי

השולטים

הם שולטים ברוב המשימות המבצעיות של חיל ֿהאוויר ואם לא שמעתם עליהם עד עכשיו זה רק בגלל שתפקידם מסווג והם יושבים עמוק מתחת לאדמה. בטאון חיל ֿהאוויר מספק הצצה בלעדית לתפקידם של הרמשל"טים, המפקדים שעומדים מאחורי כל יירוט ותקיפה

חלון לרמון

בלב הנגב נמצא אחד הבסיסים המבצעיים ביותר של חיל–האוויר. בבסיס רמון ממריאים לתקיפות, גיחות ומבצעים מסביב השעון וטייסות מטוסי הקרב ומסוקי הקרב מתחדשות בחימוש מתקדם ובאמצעים טכנולוגיים חדישים. המפקדים בבסיס מספרים על הפעילות המבצעית וגם על האתגר בשירות במקום ייחודי ובעיקר מרוחק