בטאון חיל האוויר

ביטאון
גליון 232 12/12/16
גליון חגיגי לרגל נחיתת ה"אדיר" בישראל

"אדיר" בישראל לרשימה המלאה

תא"ל טל קלמן בטקס גלילת ה"אדיר"

כתבו עליו בעיתון

במהלך השנים האחרונות וביתר שאת בשנה האחרונה, הועלו בכלי תקשורת טענות כנגד עסקת רכש מטוסי "אדיר" (F–35I). הפגשנו כמה מהמרכזיות שבהן עם תא"ל טל קלמן, ראש מטה חיל–האוויר. אחת ולתמיד, זה מה שיש לחיל–האוויר לומר על מטוס הקרב החדש מהדור החמישי
תא"ל (מיל') יהושע (שיקי) שני במשרדו, לצד שעון העצר הסופר את השניות עד לנחיתת המטוסים

"אדיר" על פי שיקי

תא"ל (מיל') יהושע (שיקי) שני, מנכ"ל "לוקהיד מרטין ישראל", לא יגיד לכם את מה שאתם מצפים לשמוע. טייסי "אדיר"? "לילדים הללו יש כל כך הרבה נסיון". מטוס קרב דור חמישי מיותר? "מדברים כבר על דור שישי". הביקורת הציבורית על המטוסים החדשים? "המטוסים הללו כל כך מתקדמים וטובים שזה לא הוגן להילחם בהם מול האויב"

מי יחמוק ראשון?

האמריקאים התחילו, הסינים המשיכו והרוסים גם הם אינם שוקטים על שמריהם. כך מתנהל מירוץ החימוש העולמי אחר המטוס החמקן הטוב בעולם ומדובר על קרב הנוגע לעוצמה צבאית, גאווה לאומית ואינטרסים כלכליים. סקירה השופכת אור על ההקשר הבינלאומי מאחורי פיתוח מטוסי הקרב החמקנים המתקדמים בעולם

כתבות לרשימה המלאה

המשפיעים

עסקת ה"אדיר", חילוץ נפגעי הפיגוע באיסטנבול, שיתוף פעולה עם היישוב הבדואי ערערה, פיתוח מיוחד המונע כשל במטוסי הקרב ועוד. בטאון חיל–האוויר מסכם שנה עם המשפיעים בחיל המוכיחים כי בכל מערך ובכל תחום, האיכות האמיתית של חיל–האוויר היא אנשיו.

מצמיחים להם כנפיים

קורס–הטיס של חיל–האוויר נחשב לאחד מהקורסים הארוכים והמאתגרים בצה"ל. החניכים לומדים טיסה, לחימה קרקעית ומשלימים תואר ראשון באוניברסיטה וכל זאת בשלוש שנים. מה השוני בין פרחי הטיס של היום לאלו של העשור הקודם ואיך מכשיר בית–הספר לטיסה טייסי "אדיר"? לכבוד סיום קורס–טיס מספר 173 מספרים מפקדים, מדריכים ומורים על החניכים מנקודת מבטם

יצאנו לשוטט

שדה הקרב החדש מזמן לא מעט אתגרים, ביניהם פעילות בשטחים אורבניים ומתן מענה אווירי לכוחות היבשה. אחד מכלי הנשק אשר פותחו בדיוק למטרה זו הוא "חימוש משוטט" המהווה שילוב בין טיל למל"ט ופותח אפשרויות חדשות לכוחות הלוחמים במרחבים צפופים תוך שהם נמנעים מפגיעה בבלתי מעורבים

באוויר העולם

כבר יכולים לבד

מטוסי הקרב הבריטיים מדגמי "יורופייטר טייפון" מבצעים לאחרונה תקיפות אוויריות של יעדי דאע"ש וסיוע לכוחות קרקע ללא צורך בסיוע כלי–טיס אחרים. מה שהפך את התהליך לאפשרי היא התקנת חבילת תוכנה חדשה במטוסים ובה גם תוכנת אינטגרציית חימוש חדשה